سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به سوی آینده سبز

دکتر که به سازمان ملل رفته بود، یکی از سران کشورها که
علاقه داشت خود را مهم و بزرگ جلوه دهد، برای دکتر پیغام فرستاد که منتظر اوست.
دکتر به فرستاده ی او گفت: من هم منتظر ایشان هستم.
او دوباره پیغام فرستاد که تا ساعت 9 بیشتر در مقر سازمان ملل نیست.
دکتر هم جواب داد که وقت ملاقات هایش پر است و بعد از آن هم می رود فرودگاه برای
پرواز به تهران.
... بالاخره آن آقا تسلیم شد و آمد دیدن دکتر احمدی نژاد!!!


ارسال شده در توسط

بی توجهی دولت و اعتقاد نداشتن به امر فرهنگ!!

1-        فرهنگ گاهی به معنای عام و گاهی به معنای خاص محصولات فرهنگی تولیدات و خدمات فرهنگی ارائه می شود که به دستگاههای فرهنگی باز می گردد.

-          در حوزه عام، رفتارهای رئیس جمهور و دولتمردان مانند ساده زیستی، اشرافیت ستیزی، نحوه ارتباط با مردم، مهدویت گرایی، اعتقاد به جامعیت اسلام برای اداره جامعه و ایمان به تلاش در جهت حاکمیت انسان کامل و امام معصوم مگر راهبرد فرهنگی نیست؟! ارتقاء نشاط اجتماعی، امید و اعتماد به نفس ملی، تقویت روحیه خودباوری مگر غیر از فرهنگ سازی است؟

-          در حوزه اجرایی هم مباجثی مانند: سکولاریسم ستیزی، خانواده محوری، قران محوری، مسجد محوری، ترویج فرهنگ جهادی و روحیه سلحشوری، احیای مواریث تمدن فاخر اسلامی ایرانی مگر کار فرهنگی نیست؟!

-          مواجه سنگین با ناتوی فرهنگی گزارش دادنی است؟ آن هم با عدد و رقم؟!

2-        میراث فرهنگی در یک مورد کار بیش از 1200000 نفر توریست را در این سه سال افزوده است.

3-        در حوزه سینما فیلمهایی مانند اخراجی ها، یوسف پیامبر،کودک و فرشته، آواز گنجشک ها، ملک سلیمان، به کبودی یاس و ... که مورد حمایت مردم است تولید شده.

4-        برنامه ریزی برای سالم سازی عرصه تولیدات فرهنگی هنری با سیاستهای تشویقی و تیز تجدید و برخورد با آثار مسموم و مروج فساد مثل سنتوری، آفساید و جلوگیری از تولید امثال آن در حوزه کتاب و ... .

5-        جشنواره عدالت و امید در حوزه های تئاتر، سرود، هنرهای تجسمی و توجه به نسل جدید هنر متعهد ...

6-        راه اندازی جشنواره شعر فجر، تجسمی فجر، رسانه دیجیتال و ...

7-        ارتقاء جدی تئاتر ارزشی و مردمی و افزایش مخاطبان تئاتر از 2 میلیون به 6 میلیون نفر

8-        حمایت از هیات های مذهبی و بستر سازی برای اصلاح فرهنگ عزاداری و تولید وتوزیع کتاب و آثار نمایشی و ... با محوریت عاشورا

9-        رسیدگی به صدها موسسه فرهنگی و هنری که در گذشته مهجور بودند و فقط نورچشمی ها و آن هم بعضا مساله دار حمایت می شدند.

10-     حمایت همه جانبه از موسسات و کانونهای فرهنگی دینی در کشور

11-     بودجه موسسات قرانی از 600 میلیون تومان برای تنها 4 موسسه نورچشمی به 20 میلیارد تومان برای چند صد موسسه رسیده است.

12-     رویکرد عدالت محور به فرهنگ در توزیع عادلانه تولیدات و فضاها و امکانات فرهنگی در کل کشور

13-     جابجایی و ارتقاء سطح کمی و کیفی نمایشگاه بین المللی کتاب به طوری که بازدید کنندگان آن از 1 میلیون نفر به بیش از 4 میلیون نفر رسیده

14-     توسعه گروههای مخاطب و ارتقاء سطح کمی و جهت گیری کیفی نمایشگاه قران

15-     ورود و ساماندهی فعالیتها ی فرهنگی در حوزه های رسانه های دیجیتال (بازی های رایانه ای، نرم افزارها و ... )

16-     ارتقای سطح معیشتی فرهنگیان و پرداخت مطالبات ایشان پس از سالها

17-     توجه و احیاء امور تربیتی مدارس

18-     تجدید نظر و اصلاح متون درسی آموزش و پرورش

19-     افزایش جدی مناطق ویژه گردشگری در کشور

20-     3 برابر شدن تعداد کانون های هنری مساجد

21-     افزایش بی سابقه خرید کتاب مناسب برای کتابخانه های عمومی و مساجد و ...

22-     بازسازی بیش از 80 سالن سینما برای اولین بار در 30 سال گذشته

23-     ارتقاء بی سابقه رکورد فروش فیلم در این دولت


ارسال شده در توسط

بی توجهی دولت به شعار آزادی

1-        آزادی اگر فقط در حد شعار مورد نظر باشد البته دیگران در این میدان پهلوان ترند. اما اگر آزادی در عمل منظور شود، آن وقت باید دید در کدام دوره آنقدر آزادی وجود داشته است؟( اشاره به جنجال یکماهه سیاسی و مطبوعاتی دوم خردادی ها به خاطر یک کلام سخن نقادانه یک کارشناس در یک برنامه تلویزیونی و محرومیت تهیه کننده و مجری برنامه و تعطیلی آن برنامه.(چراغ))

2-        پرده دری هایی که امروزه به اسم آزادی در سایتها و برخی نشریات صورت میگیرد قاعدتا باید جلوگیری شود، اما معلوم نیست بر حسب چه برآورد و محاسبه ای دستگاه قضایی که پیش از این با اندک انتقادی از خودش، در یک نشریه را می بست، اکنون اینقدر اهل سعه صدر شده که در برابر فحاشی صریح به بالاترین مقام اجرایی کشور هم واکنش نشان نمی دهد. از این آزادتر دیگر میشود چه؟!

3-        بر اساس کار پژوهشی مشخص شد در سه سال فعالیت دولت نهم، 39682 مورد سیاه نمایی در فضای رسانه ای و تبلیغاتی کشور علیه دولت نهم ایجاد شده است.

-          در این سه سال، 1689 مورد توهین مستقیم به رئیس جمهوری در فضای رسانه ای و تبلیغاتی صورت گرفته است.

-          در 8 سال دولت آقای هاشمی، هیچ موردی از توهین مستقیم به رئیس جمهور در مطبوعات یافت نشد و تنها 189 مورد سیاه نمایی مشاهده شد.

-          در 8 سال دولت آقای خاتمی، 5 مورد توهین مستقیم به رئیس جمهور و 543 مورد سیاه نمایی دیده شد در حالی که سیاه نمایی در دولت های سازندگی و اصلاحات، حداکثر به 500 مورد می رسد در سه سال فعالیت دولت نهم، بیش از 39000 مورد سیاه نمایی علیه دولت را شاهد بوده ایم.

-          اشاره به برخی فحاشی های سیاسیون در رسانه ها علیه دکتر ( تشبیه به صدام، یهودی زاده، تشبیه به هیتلر، آتش زدن عکس ایشان در دانشگاه، کاریکاتورهای موهن و ...) این اهانت ها به حدی بود که به دلیل محبت مردم به دکتر، آنها به مردم توهین کردند.(دلفین و ...)

-          احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری است که حریم ندارد. حتی در برنامه های تلویزیونی، بدون ملاحظه و گاهی بی ادبانه، او را سین جیم می کنند و او باز هم با حلم و بردباری پاسخ می دهد.

-          البته فراموش نکرده ایم که در برخی از دوره ها اهانت به رئیس جمهور چه هزینه های سنگینی در پی داشت، اما اهانت به ارزش ها به ابی عبدالله علیه السلام، به امام و شهدا و رهبری، هزینه ای در پی نداشت. باید معنی آزادی را دقیق تر معلوم کنیم، آنگاه روشن خواهد شد که مساله اصلی چیست.

4-        مقایسه انعکاس اخبار در خبرگزاری دولتی ایسنا نشان داد طی 6 ماهه اول سال 87، اخبار مربوط به آقایان هاشمی، خاتمی، قالیباف، کروبی و احمدی نژاد به ترتیب 5/22، 3/21، 5/15، 9/14، 5/12 درصد بوده است!!!

5-        در رابطه با بسیاری از پروژه های ملی و استانی و مواجهات داخلی و بین الملی نظام مانند افتتاح پل میان گذر دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین پروژه پل سازی خاورمیانه یا سفرهای استانی یا افتتاح فازهای مجتمع پارس جنوبی و ... روزنامه های کارگزاران(تا زمان توقیف)، اعتماد ملی و اعتماد حتی خبری منتشر نکردند. با این همه آیا دولت به آزادی بی توجه بوده است و آزادی های رسانه ای و مطبوعاتی را محدود کرده است؟!

6-        روزنامه شرق به دلیل تبلیغ همجنس بازی و کارگزاران به دلیل تطهیر اسرائیل و تروریست خواندن حماس و تهران امروز مدتی را به دلیل مشکلات قانونی و عدم مجوز توقیف شدند، کدام روزنامه به خاطر توهین و یا نقد دولت توقیف شد؟

7-        تعداد نشریات و مطبوعاتی که مجوز گرفتند از 1100 به 1900 رسیده و البته برخورد با نشریات زرد که با آبرو ناموس مردم بازی می کردند صورت گرفته که خواست عموم مردم است، این محدودیت و بی توجهی به آزادی است؟!

8-        تعداد کتب منتشره از 43000 عنوان در سال طی سال 84 به 56000 عنوان در سال طی سال 87 رسیده. همزمان اینکه دغدغه بسیاری از علما و متدینین مبنی بر برخورد با هنجار شکنی برخی کتب غیر اخلاقی تا حد زیادی رعایت شده. آیا این بی توجهی به آزادی است؟!

 

 

 


ارسال شده در توسط
<      1   2   3   4   5