سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به سوی آینده سبز

سید امیرحسین مهدوی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران در خبرگزاری ایسنا به بیان جزئیاتی درباره مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای ستاد میرحسین موسوی و نقش برخی عوامل در شکل‌دهی آشوب‌های اخیر پرداخت.


مهدوی در مصاحبه خود تاکید کرد: روندی که از فردای روز انتخابات یعنی 23 خرداد‌ماه آغاز شد یک انحراف و گردش مسیر در مجموعه‌ فعالیت‌های بود که بخش عمده‌ای از آنها متعلق به ستاد میرحسین موسوی بود به طوری که نامزدی با ویژگیهای موسوی که اساس حضورش را بازگشت قطار اجرایی کشور بر ریل قانون بود از شامگاه روز رأی‌گیری با اعلام نتایج پیش از شمارش آراء و پس از آن با عدم پذیرش نتایج شمارش آراء و عدم تمکین به ساز و کار قانونی برگزاری انتخابات زمینه‌های ایجاد مشکلاتی را در جامعه فراهم کرد.
بر همین اساس خبرگزاری فرانسه در بازتاب اظهارات مهدوی به نقل از وی تاکید کرد: بیانیه‌های تنش‌زای موسوی باعث کشته شدن هواداران وی شد که اسیر قضاوت نادرست موسوی شدند.
از سوی دیگر روزنامه "عرب تایمز " چاپ کویت نیز در گزارشی به مصاحبه عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: چه کسی روزنامه چهار صفحه‌ای اندیشه نو را منتشر می‌کرد تا اخبار ستاد انتخاباتی موسوی را پوشش دهد.
این روزنامه منطقه‌ای به نقل از مهدوی ادامه داد: به نظر من هنوز آنقدر دیر نیست و موسوی می‌تواند از طریق روند قانونی اعتراض خود را انجام دهد و خطی بین خود و کسانی که عاملین هرج و مرج و خونریزی‌ها بودند بکشد.
روزنامه "ایج " استرالیا نیز گزارشی از تحولات ایران به بازتاب سخنان مهدوی پرداخت.
روزنامه بین‌المللی "نیوز " پاکستان نیز در گزارشی با این عنوان که "حامی موسوی وی را مسئول مرگ مردم می‌داند " به بازتاب مصاحبه امیر حسین مهدوی پرداخت.
نیوز پاکستان همچنین به نقل از عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اقدام موسوی در اعلام پیروزی خود تنها چند ساعت پس از اتمام انتخابات را مورد انتقاد قرار داد.


ارسال شده در توسط

در اطلاعیه پلیس اطلاعات و امنیت تهران آمده است: براساس اطلاعات واصله و تحقیقات به‌عمل آمده، اول تیر88 ساختمانی واقع در میدان شهدای هفتم تیر، با مجوز قضایی مورد بازرسی قرار گرفت که برای یکی از کاندیداها فعالیت داشته و در این مجموعه ساماندهی تجمعات غیرقانونی و تشویق به آشوب و اقدام علیه امنیت کشور، ایجاد جنگ روانی و تشویش اذهان عمومی به ‌وسیله تکثیر ‌CD‌های جعلی و تخریبی و تکثیر نامه جعلی منتسب به وزارت کشور در مورد انتخابات در سطح وسیع، اسناد مدارک ارتباط با رسانه‌های معانه و دخالت بیگانگان و طراحی توطئه‌های اخیر کشف شد که باتوجه به اسناد و مدارک مکشوفه ساختمان مذکور به مرکز فرماندهی جنگ روانی علیه امنیت کشور تبدیل شده بود.
دراین اطلاعیه آمده است: دستگیر‌شدگان براساس مدارک و اسناد مجرمانه مکشوفه بازداشت و درحال بازجویی هستند و دو مرکز مشابه نیز بر مبنای اسناد به‌دست آمده شناسایی گردید که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.


ارسال شده در توسط

منسوبین جان‌باختگان اخیر وقایع تهران، میرحسین موسوی را متهم اول درگذشت فرزندان خود می‌دانند. در همین راستا پدر شهید غنیان از جان‌باختگان آشوب‌های اخیر تهران که اصالتی مشهدی دارد در مجلس ختم فرزند خود بر این موضوع تاکید می‌کند.

روز گذشته در مسجد کرامت مشهد مقدس مراسم ختم این بسیجی شهید برگزار شد و از آنجا که خانواده غنیان از خانواده‌های سرشناس شهر مشهد است، چمعیت انبوهی در این مراسم ختم شرکت کردند. به طوری که چندین نفر از اعضای ستاد موسوی در مشهد نیز در این مسجد حضور یافتند اما اظهارات پدر این شهید در ادامه مراسم به مذاق آنان خوش نیامد. پدر شهید غنیان هنگامی که پشت میکروفن قرار می‌گیرد. صریحا اعلام می‌کند که "مسئول خون فرزند من میر حسین موسوی است و تا زمانی که این حق است استیفا نشود، این موضوع و مجازات قانونی موسوی را مصرانه پیگیری می‌کنم. "
گفتنی است: اظهارات پدر شهید غنیان موجب ترک مسجد از سوی اعضای ستاد موسوی می‌شود.
از سوی دیگر گزارش منابع موثق چند تن از اعضای مجمع روحانیون اخیرا در یک محفل خصوصی از نگاه افکار عمومی به آنان ابراز نگرانی کرده‌اند. این افراد در این جلسه خصوصی گفته‌اند: در محل‌هایی که حاضر می‌شویم و رفت و آمد داریم مردم یقه ما را می‌گیرند و ما را مقصر حوادث، کشته‌ها و آشوب های تهران می‌دانند و ادامه این وضع به صلاح نیست.
همچنین مراسم گرامی داشت شهید بسیجی حسین غلام کبیری که در اغتشاشات اخیر در تهران توسط آشوب گران به شهادت رسیده بود، روز گذشته در شهر ری برگزار شد.
سخنران این مراسم حجت‌الاسلام تاج لنگرودی و غلامحسین الهام، سخنگوی دولت بودند، علاوه بر حضور سخنگوی دولت، دری نجف آبادی دادستان کل کشور کامران دانشجو رئیس ستاد انتخابات کشور و براتلو معاون سیاسی استانداری تهران نیز در این مراسم حضور داشتند. این جوان 18 ساله در دفاع از کیان انقلاب اسلامی بامداد 25 خرداد توسط اراذل و اوباشی که معترض به نتیجه انتخابات بودند مجروح شده و ساعت 15 روز 26 خرداد به کاروان شهدا پیوست.


ارسال شده در توسط

بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در پاسخ به استعفای میرحسین موسوی حکمی در تاریخ 15 شهریور ماه 1367 منتشر کرد‌ه‌اند. متن حکم امام (ره) به شرح ذیل است:
بسم اللّه الرحمن الرحیم
جناب آقاى موسوى، نخست وزیر محترم نامه استعفاى شما باعث تعجب شد.
حق این بود که اگر تصمیم بدین کار داشتید، لااقل من و یا مسئولین رده بالاى نظام را در جریان مى گذاشتید.
در زمانى که مردم حزب اللّه براى یارى اسلام فرزندان خود را به قربانگاه مى برند چه وقت گله و استعفا است.
شما در سنگر نخست وزیرى، در چهارچوب اسلام و قانون اساسى، به خدمت خود ادامه دهید.(1) در صورتى که نسبت به بعضى از وزرا به توافق نمى رسید، چون گذشته عمل مى شود.
این حق قانونى مجلس است که به هر وزیرى که مایل بود راى دهد.
تعزیرات از این پس در اختیار مجمع تشخیص مصلحت است، که اگر صلاح بداند به هر میزان که مایل باشد در اختیار دولت قرار خواهد داد.
همه باید به خدا پناه بریم، و در مواقع عصبانیت دست به کارهایى نزنیم که دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند.
مردم ما ازاین‌گونه مسائل در طول انقلاب زیاد دیده اند، این حرکات هیچ تاثیرى در خطوط اصیل و اساسى انقلاب اسلامى ایران نخواهد داشت.
از آنجا که من به شما علاقه مندم، انشاءاللّه عندالملاقات مسائلى است که گوشزد مى نمایم.
والسلام.
(صحیفه امام / جلد 21 مورخ/ 15/6/67)


ارسال شده در توسط

رضا پهلوی در پیامی با ابراز شادمانی از روند آشوب‌طلبی‌ها و اغتشاش‌آفرینی‌های اخیر در ایران از اغتشاشگران اعلام حمایت کرده و گروهک‌های تروریستی رجوی و ریگی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای به اعلام حمایت از آشوب‌طلبان پرداختند.
گروهک تروریستی جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی در پیام خود با اذعان به شعور بالای سیاسی مردم ایران از اغتشاشگران خواست تا دامنه آشوب‌های اخیر را گسترش دهند.
این گروهک در سال‌های اخیر با انجام برخی اقدامات کور تروریستی جمعی از هموطنانمان را به خاک و خون کشید.
گروهک تروریستی منافقین به سرکردگی مسعود رجوی نیز در پیامی به اعلام حمایت از اغتشاشگران پرداخت. اذهان عمومی اقدامات خرابکارانه و تروریستی این گروهک پس از پیروزی انقلاب اسلامی را همچنان به خاطردارد.


ارسال شده در توسط

موسوی:من به اصلاحات وفادارم و همه تلاش خود را برای تحقق این ایده به کار می گیرم و آنچه که در نامه به خاتمی نوشتم ناشی از اعتقادم به اندیشه و روش و منش رئیس دولت اصلاحات بود.

فائزه هاشمی عضو ارشد کارگزارن: دولت اصلاحات دنباله دولت سازندگی بود و با پیروزی موسوی دولت اصلاحات و سازندگی ادامه می یابد.


ارسال شده در توسط

نبوی همچنین از ابراز نارضایتی امام از دولت به خاطر انحصاری کردن فعالیت های اقتصادی کشور توسط دولت یاد کرده با اشاره به صحبت های امام در همان دوران جنگ مبنی بر لزوم مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی می گوید:
« من نظرات امام را درباره اقتصاد تهیه کرده بودم که از جمله موارد آن یکی این بود که کارهایی که مردم می توانند بکنند، دولت انجام ندهد. در دوران وزارت که ما خدمت ایشان می رسیدیم، هشداری به دولت آقای مهندس موسوی دادند که " من (امام خمینی ره) بارها گفتم که مردم در کارها مشارکت کنند اما این اتفاق نیفتاده است" اما شرایط جنگی شرایطی بود که کنترل دولت، عدم تضعیف دولت و اینکه دولت دغدغه ای نداشته باشد تا اینکه کاملا جنگ را تدارک کند، این برای امام اصل مهمی بود».
مقام معظم رهبری در سال گذشته (1387) در جمع دانشجویان شیراز در رد این دیدگاه غلط سوسیالیستی در اقتصاد و برنامه ریزی بر مبنای آن در دهه اول انقلاب فرمودند:« در دهه اول، پیشرفت را بسیاری از انقلابیون در الگوی چپ؛ چپ دهه شصت؛ یعنی الگوی گرایشمند به سوسیالیسم می دیدند. هرکس هم مخالفت می کرد، یک تهمتی، لکه ای، چیزی متوجهش می کردند. یک عده ای از مسئولین، دست اندرکاران، فعالین عرصه کار در جمهوری اسلامی نگاهشان نگاه حاکمیت دولت و مالکیت دولت بود؛ خوب، این نگاه، نگاه غلطی بود. نگاه به پیشرفت کشور از زاویه ی دید تفکر شرقی سوسیالیستی چپ محسوب می شد؛ این غلط بود. البته غلط بودن این خیلی زود فهمیده شد، حتی آن کسانی که آن روز مروج همین دیدگاه بودند، ناگهان صد و هشتاد درجه برگشتند! آن افراط به یک تفریط حالا تبدیل شد.»
اختلاف نظرهای اقتصادی پس از جنگ به اوج خود رسید. گروهی از همفکران نخست وزیر معتقد بودند ملت به سیاست های اقتصاد کنترل شده خو گرفته و برای تداوم آن آماده است مردم به مصرف کم، ایستادن در صف ها و گرفتن کالای کوپنی و امثالهم عادت کرده و با تداوم همان سیاست ها می توان اقتصاد کشور را کنترل کرد. نظر دومی نیز در جامعه مطرح بود که اجرای سیاست های گذشته در شرایط غیر جنگی شدنی نیست به نظر آنها سیاست های اقتصادی همراه با ریاضت را مردم، تنها به دلیل جنگ و ضرورت حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور تحمل می کردند. این اختلافات که ریشه در سالهای گذشته داشت منجر به استعفای ناگهانی مهندس موسوی در شهریور 67 از نخست وزیری شد، که البته با نامه حضرت امام و مخالفت ایشان مهندس موسوی به کار خود ادامه داد.  


ارسال شده در توسط
<      1   2   3   4   5      >